Repository logo
 
Publication

Tour Guides-Educators as Heralds of Change : Oeiras’ Pombal Palace as Example

dc.contributor.authorCarvalho, Cristina
dc.contributor.authorBrito, Miguel
dc.date.accessioned2018-01-25T09:39:23Z
dc.date.available2018-01-25T09:39:23Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractThe article recalls the authors’ experience as certified Guides and lecturers at a higher institute, considering the pioneering visits performed with graduate students over the years to Oeiras’ Pombal palace. Brochu and Merriman (2002) sustain each generation of interpreters enriches the legacy of its predecessors by expanding the science and enriching the art. Pastorelli (2003) adds a good storyteller must set its audience into a trance, thus allowing them to dive into the story, while Tilden (1997) stresses the educational side of interpretation linked to meaning, the use of objects and instructive media. Indeed, mental time travel is key to the clients’ understanding of a site’s evolving identity when complemented with the teasing of the visitors’ senses. A theoretical approach on interpretation opens this document. The historic presentation and approach to the main areas of the venue ensue, followed by shortcomings and suggestions for the future tourist management of the palace and gardens. The empirical proposition also includes the references consulted to its completion. Scientific theory allied to professional practice and the perception of the underlying human factors during the education of Tourism Information students are pivotal to co-create the future of Tourism.pt_PT
dc.description.abstractO artigo recorda a experiência dos autores como guias certificados e docentes de um instituto superior, considerando as visitas pioneiras realizadas com estudantes de licenciatura ao longo dos anos ao palácio Pombal de Oeiras. Brochu e Merriman (2002) defendem que cada geração de intérpretes enriquece o legado de dos seus predecessores expandindo a ciência e enriquecendo a arte. Pastorelli (2003) acrescenta que um bom contador de histórias deve colocar o seu público em transe, permitindolhes mergulhar na história, enquanto Tilden (1997) enfatiza o lado educativo da interpretação ligada ao significado, o uso de objetos e meios instrutivos. Na verdade, a viagem mental no tempo é a chave para a compreensão dos clientes da identidade evolutiva de um lugar, complementada com a provocação dos sentidos dos visitantes. Uma abordagem teórica sobre interpretação abre este documento. Seguem-se a apresentação histórica, a abordagem das principais áreas do local recinto, a menção de lacunas e sugestões para a futura visitação do palácio e dos jardins. A proposição empírica inclui as referências consultadas para sua elaboração. A teoria científica aliada à prática profissional e a percepção dos fatores humanos subjacentes à educação dos estudantes de Informação Turística são fundamentais para co-criar o futuro do Turismo.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.issn2182-1453
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.26/20668
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherDepartamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiropt_PT
dc.relation.publisherversionhttp://revistas.ua.pt/index.php/rtd/article/view/7107/5592pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectInstruçãopt_PT
dc.subjectPalácio Pombalpt_PT
dc.subjectOeiraspt_PT
dc.subjectGuias intérpretespt_PT
dc.subjectInformação turísticapt_PT
dc.subjectEducationpt_PT
dc.subjectPombal Palacept_PT
dc.subjectTour guidespt_PT
dc.subjectTourism informationpt_PT
dc.titleTour Guides-Educators as Heralds of Change : Oeiras’ Pombal Palace as Examplept_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceAveiropt_PT
oaire.citation.endPage1175pt_PT
oaire.citation.issue27/28pt_PT
oaire.citation.startPage1161pt_PT
oaire.citation.titleRevista Turismo & Desenvolvimento (RT&D)pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
2017.01.004_.pdf
Size:
815.14 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.85 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: