Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Movimentos anti-consumo e o método KonMari

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
tese - texto.pdf1.43 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Este projeto tem como objetivo analisar diferentes vertentes do consumo, como é impulsionado pela mídia e a publicidade, abordando também os sentimentos transmitidos por objetos que são adquiridos, com maior enfoque na felicidade que determinado item invoca. Através desta análise perceber a consequência da criação de movimentos de contracultura e analisar como determinadas marcas, neste caso a Marie Kondo, aproveita-se de ideologias anti-consumo para vender a ideia de uma vida organizada e feliz. Através do design de seus produtos e do marketing de sua marca, são capazes de vender serviços, objetos e até mesmo entretenimento, ainda a transmitir a ideia de anti-consumo.
This project aims to analyze different aspects of consumption, as it is driven by the media and advertising, also addressing the feelings conveyed by objects that are acquired, with greater focus on the happiness that we get through buying certain products. That analisys also brought the consequences of the creation of some movements of alternatives lifestyles and how some brands, in this case we analysed Marie Kondo’s, take advantatage of anti-consumerism ideologies to sell an idea of an organized and happy life. Through the design of their products and the marketing around the brand, they are able to sell services, objects and even entertainment, still conveying the idea of anti-consumption.

Description

Keywords

Consumo Método KonMari Marie Kondo Felicidade Minimalismo Materialismo

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License