Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
384.74 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O objectivo-base deste artigo é demonstrar que a existência e a utilização de bases de dados relacionais de marketing podem e devem desempenhar um papel essencial ao nível da fidelização de clientes em pequenas empresas. Para tal, a metodologia que seguiremos consistirá numa abordagem descritiva teórico-prática que procurará: clarificar o que entendemos por bases de dados relacionais em marketing; explicar a importância actual da existência e da utilização dessas bases de dados, focando atenções no contexto da fidelização de clientes no caso de pequenas empresas e, consequentemente, propor alguns aspectos genéricos que a criação e gestão da maioria dessas bases de dados deverá conter e seguir em tais situações.
This paper’s main objective is to demonstrate that marketing relationship databases can have significant importance on customer loyalty in small business. Therefore, the methodology adopted consists on a descriptive theoretical and pragmatic approach. Such methodology will try to: clarify the marketing relationship database concept; explain the actual importance of such databases existence and utilisation in customer loyalty activities, focusing on small companies cases; suggest some generic elements ad principles to be considered in the construction and management of such databases.
This paper’s main objective is to demonstrate that marketing relationship databases can have significant importance on customer loyalty in small business. Therefore, the methodology adopted consists on a descriptive theoretical and pragmatic approach. Such methodology will try to: clarify the marketing relationship database concept; explain the actual importance of such databases existence and utilisation in customer loyalty activities, focusing on small companies cases; suggest some generic elements ad principles to be considered in the construction and management of such databases.
Description
Keywords
Citation
Silveira, P. (2001). Bases de dados relacionais nas actividades de marketing de pequenas empresas