ESEJD - Artigos
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing ESEJD - Artigos by Subject "Aprendizagem"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ICT in early childhood teachers and children in portuguese pre-schoolPublication . Brito, RitaICT (Information and Communication Technologies) have brought a rapid transformation of the economic, political and cultural society in general, known as the Information Society. It is therefore necessary that schools adapts to the changing needs of their students, so not to be left behind in relation to major social changes, failing to adapt is to become obsolete. Several initiatives have been undertaken with the aim of introducing ICT at various levels of education in schools, however there are few studies that relate the results of its introduction especially in kindergartens. This is the starting point of our work; to observe the approach, methods and practices of kindergarten teachers and children in Portugal.
- TIC, educadores de infância e crianças : meios e práticas em PortugalPublication . Brito, RitaAs Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) podem contribuir para melhorar o processo de ensino e aprendizagem das crianças na escola, e particularmente no pré-escolar. Em Portugal vários projectos têm sido implementados com o objectivo de inserir as tecnologias na educação, no entanto pouco tem sido o retorno que esses programas têm proporcionado, relativamente à descrição e análise dos processos efectivos da integração das tecnologias na escola e no pré-escolar. Neste sentido, elaborámos um questionário com o objectivo de verificar as atitudes, meios e práticas de educadores de infância com as TIC, principalmente com o computador. Como triangulação de dados efectuámos observações em dois jardins-de-infância. Por fim apresentamos a análise dos dados recolhidos no estudo e algumas reflexões.