ISG - Dissertações de Mestrado em Marketing
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing ISG - Dissertações de Mestrado em Marketing by advisor "Lopes, Marta"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- The Brand Personality of the Portuguese Retail Sector Validating Aaker’s brand personality scalePublication . Murta de Oliveira, Matheus Feliciano; Lopes, MartaIn this project, brand personality is studied as a brand construct applied to a specific economic area, the Portuguese retail sector. By considering Aaker’s original brand personality scale as its main basis and applying it to the sector, brand personality gets a new meaning through the consumers of the brands that were selected as a representative sample of the universe of the sector. This new meaning is then a result of test of the original scale perceived by the consumers when it comes to the retail sector in Portugal, which then defines what are the dimensions of this original scale are valid to represent the sector, and then resulting into a unique brand personality scale structure exclusive for it. By applying quantitative and qualitative methodologies (Likert five point scale questionnaire and Exploratory Factor Analysis respectively) it was possible to reach the conclusion that three dimensions from Aaker’s original BPS best represent the factor (Sincerity, Excitement and Competence) while the remaining two could not (Sophistication and Ruggedness), although not all the traits within those dimensions were applied for the sector, thus the conclusion was a result for the traits that reached closest. Since then, a new BPS was achieved then for the sector, combining four dimensions and 21 traits derived from Aaker’s original BPS.
- Trabalhar no setor de Marketing da empresa brasileira de cosméticos capilares Embelleze Portugal.Publication . GONÇALVES RODRIGUES, CAROLINE; Lopes, MartaO presente trabalho tem como objetivo apresentar o Estágio Curricular desenvolvido na empresa Brazilian Secrets - Embelleze Portugal, com o objetivo de obtenção do grau de Mestre em Marketing. Foi realizado um estágio na área de Marketing, em um período de três meses, precisamente no cargo de coordenação das atividades de comunicação e marketing em Portugal e para outros países como Espanha, Itália, UK, França, entre outros. O intuito principal era analisar as estratégias de marketing adotadas em cada mercado para o lançamento dos produtos e sugerir novas estratégias para os lançamentos nos mercados em prospecção. Com esta finalidade, o estágio decorreu na sede da empresa e nos pontos de venda em Portugal. Todos os setores da empresa focam acompanhados, desde a área comercial, até à administrativa, passando também pela logística, comercial e promoções de venda. Foi realizado o levantamento dos processos que envolvem o marketing e a partir da revisão de literatura, foram sugeridas novas diretrizes de identidade da marca e posicionamento dos produtos no mercado português.