Pacheco, NatáliaUwuigbusun, Eunice Ewemade2024-09-242024-09-242024-06-26http://hdl.handle.net/10400.26/52168Technological advancement has played a very essential role in every business both in Africa and Western world. Our day to day endeavors are in one way or the other associated with the internet. Presently, most consumers spend more time on their gadgets e.g. tablets, smartphones, and computers. With the help of digital marketing, there are so many opportunities that startup, micro and small businesses could benefit from in terms of digital transitions. However, this master thesis looks into the vital importance of digital marketing for start-up businesses in Nigeria. The master thesis digs into the rationale for implementing digital marketing strategies, the different benefits gained by firms, the ongoing relevance of digital marketing in this era’s changing commercial atmosphere, and the hurdles encountered throughout the transition to digital marketing methodology. The methodology for this master thesis was mostly based on semi-structured interviews with CEO's and selected employees from different startup, micro and small companies. These interviews were primarily aimed at stakeholders in Nigeria's business sector. The semi-structured interview then displays the complete interview process. The whole sections will provide comprehensive data on the subject as well as the approaches applied. Our motive is to help some startups, micro and small enterprises in Nigeria to consider social media for their marketing methods. The interviews with Nigerian business leaders highlights the function of digital marketing in driving company development as well as achievement in a rapidly changing commercial environment. From reaching new audiences to increasing brand visibility and engagement. Digital marketing has demonstrated its trans-formative impact for businesses like KingsNice Properties, RuwaLux Paints, Environ Technics Consult Limited, and Charex Interiors. Despite initial challenges such as inadequate internet connectivity and competition from larger organizations, these companies have used innovation, adaptation, and tenacity to overcome obstacles and maximize the power of digital platforms. The move to digital marketing has expanded their market reach and consumer base while boosting marketing efficiency and cost-effectiveness. While, the shared experiences demonstrate the significance of digital marketing in Nigeria's contemporary corporate strategy.O avanço tecnológico tem desempenhado um papel essencial em todos os negócios, tanto na África como no mundo ocidental. Nossos esforços do dia a dia estão, de uma forma ou de outra, associados à internet. Atualmente, a maioria dos consumidores passa mais tempo em seus gadgets, como tablets, smartphones e computadores. Com a ajuda do marketing digital, existem tantas oportunidades que startups, micro e pequenas empresas poderiam se beneficiar em termos de transições digitais. No entanto, esta tese de mestrado analisa a importância vital do marketing digital para empresas iniciantes na Nigéria. A tese de mestrado investiga a lógica da implementação de estratégias de marketing digital, os diferentes benefícios obtidos pelas empresas, a relevância contínua do marketing digital na atmosfera comercial em mudança desta era e os obstáculos encontrados durante a transição para a metodologia de marketing digital. A metodologia desta dissertação de mestrado baseou-se maioritariamente em entrevistas semiestruturadas com CEOs e colaboradores selecionados de diferentes startups, micro e pequenas empresas. Estas entrevistas destinaramse principalmente às partes interessadas do sector empresarial da Nigéria. A entrevista semiestruturada exibe então o processo completo da entrevista. Todas as seções fornecerão dados abrangentes sobre o assunto, bem como as abordagens aplicadas. Nosso motivo é ajudar algumas startups, micro e pequenas empresas na Nigéria a considerar a mídia social em seus métodos de marketing. As entrevistas com líderes empresariais nigerianos destacam a função do marketing digital na condução do desenvolvimento das empresas, bem como nas realizações num ambiente comercial em rápida mudança. Desde alcançar novos públicos até aumentar a visibilidade e o envolvimento da marca. O marketing digital demonstrou seu impacto transformador para empresas como KingsNice Properties, RuwaLux Paints, Environ Technics Consult Limited e Charex Interiors. Apesar dos desafios iniciais, como a conectividade inadequada à Internet e a concorrência de organizações de maior dimensão, estas empresas utilizaram a inovação, a adaptação e a tenacidade para superar obstáculos e maximizar o poder das plataformas digitais. A mudança para o marketing digital expandiu seu alcance de mercado e base de consumidores, ao mesmo tempo que aumentou a eficiência e a relação custo-benefício do marketing. Ao mesmo tempo, as experiências compartilhadas demonstram a importância do marketing digital na estratégia corporativa contemporânea da Nigéria.engStartup companiesDigital marketingNigeriaRationaleStrugglesBenefitRelevanceTransitionData collectionImportance of digital market and its role on startup businesses in Nigeriamaster thesis203692012